Դասընթացի ծրագիր 2022-2023 ուս տարի
Ծրագրի հիմնական նպատակն է՝ սովորողների շրջանում սեփական և այլոց առողջությանը որպես կարևորագույն արժեք գնահատելու ըմբռնումը, ձևավորել այն պահպանելու համար գիտելիքներով և համապատասխան հմտություններով հիմնված անվտանգ վարքագիծ: Սրա արդյունքում սովորողների մոտ պետք է դրսևորվի համապատասխան վերաբերմունք, առողջությանը որպես կարևորագուն արժեք ընկալելու և այն գնահատելու ունակություն, առողջ, ապահով վարքագիծ՝ առողջ ապրելակերպ, ապրելաձև:
Ծրագրի իրականացման ընթացքում սովորողը ստանում է
- Անհրաժեշտ գիտելիքներ
- Անհրաժեշտ հմտություններ
- Գիտելիքը և հմտությունները համադրելու և վերլուծելու կարողություն
նախագծերի ,ստուգատեսների անցկացման ձևով անհրաժեշտ է նաև ծնողների ներգրավումը առողջ ապրելակերպի քարոզչության գործում և ապահովել նրանց կողմից ընտանիքներում նման ապրելակերպի պահպանումը և ամրապնդումը:
Սա կնպաստի նաև սովորողների ֆիզիկական, մտավոր, բարոյական և հուզական զարգացմանը: Նրանց արժեքային համակարգում կարևորելով առողջությունը, ընտանիքը կայունությունը, հոգածությունը սեփական և այլոց առողջության մասին, կնպաստի առողջ ապրելակերպի անհրաժեշտության կարևորության ըմբռմանը:
Ծրագիրը նախատեսվում է իրականացնել դպրոցական տարիքային բոլոր խմբերում՝ միջին դպրոց՝առողջագիտություն, ավագ՝առաջին բուժ օգնության հիմունքներ:
ՈՒսումնական միջավայր
Դասերը կառուցվում են տեսական և գործնական հմտությունների միառժամանակյա կիրառմամբ
Անհրաժեշտ է.
- Կահավորված լաբորատորիա,որտեղ կլինեն համապատասխան ցուցապաստառներ, մուլյաժներ, վիրակապական նյութեր,անշարժացնող շինաներ և այլն
- Համացանցին միացված էլեկտրոնային գրատախտակ
- Թվային ֆոտոխցիկ
- Տեսախցիկ
- Էլեկտրոնային ռեսուրս
- Դասագրքեր,հանրամատչելի ուսումնական գրականություն
6 դասարաններ
1, Առողջ ապրելակերպի մասին ընդհանուր պատկերացումներ
- Ինչ է առողջությունը, ինչպես առողջ լինել
- Առողջության կանոնները
2 Առողջ սնունդ
- Սննդի հիգիենա
- Ինչ վտանգ ունի կեղտոտ սնունդը
- Ինչ չի կարելի ուտել և ինչու
- Ինչպես ճիշտ սնվել
3, Հիգիենա հիգիենիկ միջոցառումներ
- Ինչ բան է հիգիենան
- Ձեռքերի հիգիենա
- Սովորում ենք ճիշտ լվացվել
- Մարմնի խնամք
- Մազերի և եղունգների խնամք
- Աչքերի և ականջների խնամք
- Բերանի խոռոչի խնամք
- Հագուստի և կոշիկների խնամք
4՚ Մարզանք և կոփում
- Ինչպես արթնանալ առավոտյան
- Լիցքային վարժություններ
- Ինչպես կոփել օրգանիզմը
- Կոփում օդով,ջրով արևով
5, Ինչպես նստել հեռուստացույցի դիմաց
6. Ինչպես ճիշտ օգտվել համակարգչից
- Աչքերի լարվածությունը հանող վարժություններ
- Պարանոցից ևուսերից հոգնածությունը հանող վարժություններ
7. Ինչպես ճիշտ նստել դաս սովորելու ժամանակ
8. Զգայարաններ
- Տեսողություն
- Լսողություն
- Համ
- Հոտառություն
- Շոշափելիք
-7դասարան
1. Հասկացություն օրգանիզմի մասին: Մարդը, որպես կենդանի օրգանիզմ բնության մեջ և մարդածին միջավայր, դրանց փոխազդեցությունները
2. Առողջ ապրելակերպ : ինչ է առողջությունը, ինչպես առողջ լինել, առողջ ապրելակերպի բաղկացուցիչ մասերը, առողջության գործոնները
3. Անձնական հիգիենա
4. Առողջ սնունդ, դերը և նշանակությունը,
- — սննդակարգի կանոնները
- — սննդային անառողջ սովորություններ
- — սննդային անվտանգությունը ուսումնական ճամփորդությունների ժամանակ:
5. Հիվանդություն, հիվանդագինվիճակ:
Առաջացման պատճառները, տեսակները, ազդեցությունը օրգանիզմի վրա,տարածման ճանապարհները, վակցինաներ:
6. Ինֆեկցիաներ և թունավորումներ.
Օդակաթիլային ինֆեկցիաներ
- -ջրծաղիկ
- -կարմրուկ
- -կարմրախտ
- -քութեշ
- -խոզուկ
- -գրիպ
7. Սննդային թունավորումներ
- -սննդային տօքսիկոզներ
- -կենցաղային թունավորումներ
Թունավորում մեթիլսպիրտից,/փայտիսպիրտ/,էթիլսպիրտից/գինուսպիրտ/,բենզինից, նավթից, շմոլգազից:
- -բոտուլիզմ
8. Աղիքայինինֆեկցիներ
- -կեղտոտ ձեռքերիհիվանդություն
- -դեղնախտներ
- -ճճվակրություն
9. Արյան միջոցով փոխանցվող հիվանդություններ
- -միավ, ձիավ
- -դեղնախտ
- -մալարիա.
8 դասարան
1. Առողջությունը,որպես կյանքի արժեք, առողջության գործոնները
2. Առողջ սնունդ, ռացիոնալ սնունդ, սնվելակարգ
3. Վնասակար սովորություններ. Կարողանալ,, ոչ,, ասել
- -ծխախոտ
- -ալկոհոլ
- -թմրամիջոցներ
4. Թմրամիջոցների ազդեցությունը օրգանիզմի վրա, թմրամիջոցակախվածություն
- -մարիխուաննա
- -հաշիշ
- -հերոին
- -կոկաին
- -էքստազի
5. Հասունացում
6. Հիգիենան հասունացման շրջանում
7. Դժվար տարիք
8. Ինչ է սերը
9 րդ դասարան
1. Առողջության պահպանման վերաբերյալ արժեքային ընկալումներ
-առողջության գրավականը
Առողջություն=ֆիզիկական բարոքություն+ մտավոր բարվոքություն +հուզական բարվոքություն+հոգևոր բարվոքություն
Հարցեր-ինչպիսինն է ընտանիքի դերը նկարագրված այս բաղադրիչներից յուրաքանչյուրի վրա:
Ինչպես կարող է ընտանիքը նպաստել դրանց ապահովմանը
2. Սթրես
- -ինչ է սթրեսը, սթրեսի դրսևորումները
- -սթրեսային վիճակների հաղթահարման միջոցներ
3. Ապագա ծնողներ, ծնող լինելը որպես կյանքի արժեք
4. Սեռավարակներ
5. Միավ-Ձիավ (2 ժամ)
- -փոխանցման ուղիները
- -կանխարգելումը
- Օրգանիզմի կենսական կարևոր ֆունկցիաները.:Մահ, տեսակները/ կլինիկական, բիոլոգիական/;Սիրտ թոքային վերակենդանացում:
- Շնչառության սուր խանգարումներ
- Արյան շրջանառության սուր խանգարումներ
- Առաջին օգնությունը վերքերի և արնահոսությունների ժաամանակ:
- Շոկ առաջին բուժօգնությունը
- Փակ վնասվածքներ առաջին բուժօգնությունը
- Առաջին օգնությունը հենաշարժիչ համակարգի վնասվածքների ժամանակ
- Այրվածքներ, առաջինբուժօգնությունը
- Առաջին բուժօգնությունը սուր վիրաբուժական հիվանդությունների ժամանակ;
- Տարբեր տեսակի բուժական միջոցառումներ
- Դեղամիջոցների կիրառում
Ծրագիրը հիմնվում է կենցաղում, հասարակական վայրերում և այլուր ծագող առողջագիտական և հիգիենայի կանոնների պահպանման կարիքների դիտարկման ,կիրառման ,փորձի փոխանակման սկզբունքների հիման վրա:Սովորողը յուրացնում է տեսական նյութը՝օգտագործելով ՏՀՏ միջոցներսովորածը փորձում գործնականում , կիրառում ուսումնական ճամփորդությունների ժամանակ:
Հիմնական գործունեությունը սովորողը իրականացնում է դասի ժամանակ:Թեմատիկ ամփոփումների ժամանակ տվյալ թեման յուրացրած աշակերտների խումբը սովորեցնում ու ցույց է տալիս իրենց ընդունակությունները ուրիշ խմբի: Հատու կարիքով երեխաները ըստ իրենց կարիքի ընդգրկվում են խմբային աշխատանքներում:
Կիսատ մնացած նյութը սովորողը լրացնում է տանը, կատարում հանձնարարված աշխատանքը:
Պատրաստում է ցուցադրական նյութեր:
Գնահատումը
Սովորողները գնահատվում են ըստ իրենց կատարած աշխատանքի: Գնահատվում է դասին մասնակցություը, առաջադրանքների կատարումը և կայքի սպասարկումը:Աշխատանքները ներկայացվում են էլեկտրոնային եղանակով կամ գործնական հմտությունների ցուցադրմամբ: Աշխատանքները հավաքվում են անձնական բլոգներում: Կիսամյակում և տարվա վերջում ամփոփվում է ստուգարքով: